۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴

مجری شبکه فاضلاب شهری مطرح کرد؛

نیاز ۱۸ همتی سرمایه برای اجرای شبکه فاضلاب شهر یزد

نیاز ۱۸ همتی سرمایه برای اجرای شبکه فاضلاب شهر یزد

یزد- مدیرعامل شرکت مجری شبکه فاضلاب شهری با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب شهر یزد به ۱۸ همت سرمایه نیاز دارد، گفت: اجرای این طرح بزرگ در شهر یزد به همت مضاعف مسئولان و اصحاب رسانه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسلامی در میزگرد رسانه ای با موضوع پساب گفت: در راستای جلوگیری از استفاده صنایع از منابع آب زیرزمینی، اجرای شبکه فاضلاب شهری شهر یزد در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح با اجرای یک هزار و ۵۶۰ کیلومتر خط شهری و جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری، پسابی معادل ۸۰۰ لیتر بر ثانیه برای استفاده صنایع در دسترس قرار می گیرد.

عباس فقیه خراسانی کارگزار بازار آب یزد نیز در این نشست با بیان اینکه حکمرانی دقیق آب به هماهنگی در ۳ بخش تامین، توزیع و مصرف آب وابسته است، تامین آب را در حوزه اختیارات دولتی و مصرف آب را در حوزه بهره‌برداران خواند و افزود: در حوزه توزیع آب همواره ناهماهنگی‌هایی میان بهره‌برداران و بخش دولتی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه توزیع آب، مثل آنچه در طرح اصلاح و تعدیل پروانه‌های آب اتفاق افتاد، محل مناقشه میان حکمرانی دولتی آب و بهره‌برداران است، «بازار آب یزد» را حد واسط میان این دو بخش خواند که می‌تواند مناقشات اجتماعی را از مسیر تامین عادلانه آب و مصرف بهره‌ورانه آب کاهش دهد.

این کارگزار بازار آب یزد همچنین با اعلام آمادگی این بازار برای کارگزاری پساب و توسعه به سمت تاسیس اولین بازار مبادله آب‌های غیرمتعارف، مطرح شده در قانون برنامه هفتم توسعه، استان یزد را پیشرو در حل مسائل حکمرانی آب دانست.

کد خبر 6248198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha